![]() |
![]() |
||
|
![]() ![]() |
zg³o¶ imprezê |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
WZORRO: Wzorrowy design
![]() Ka¿de z nich ju¿ w dzieciñstwie przejawia³o plastyczne ci±goty: rysunek (Natalia), w³asnorêczne organizowanie sobie zabawek (Kasia), d³ubanie, lepienie, skrêcanie i fascynacja szwedzkim katalogiem Ikea (Marcin). Po maturze rozwa¿ali wybranie „normalnego kierunku studiów”, szczê¶liwie jednak spotkali siê na Wydziale Wzornictwa katowickiej ASP. Jak utrzymuj±, po³±czy³a ich przyja¼ñ i wspólna pasja. Popularny, odnosz±cy sukcesy i wci±¿ niebywale obiecuj±cy kolektyw Wzorro opowiada Ultramarynie o sobie. TRZEJ MUSZKIETEROWIE „Zajmujemy siê designem – zaczyna Kasia – st±d nazwa, ale wymy¶lili¶my, ¿e bêdziemy jak Zorro walczyæ o dobry design na ¦l±sku i w Polsce”. Udaje siê, o czym ¶wiadczy rosn±ca popularno¶æ i udzia³ kolektywu w licznych projektach. „Jeste¶my zadowoleni z naszej pracy i chyba nie mamy siê czego wstydziæ” – stwierdza Natalia, a uzupe³nienie stanowi± s³owa Marcina: „wspóln± pracê zaczêli¶my na 5. roku studiów. Wtedy ka¿dy z nas wróci³ z wymian miêdzynarodowych z nowymi do¶wiadczeniami i wiêksz± wiedz± o projektowaniu. Po drodze zaliczyli¶my po kilka presti¿owych konkursów, wiêc poczuli¶my siê na si³ach i postanowili¶my dzia³aæ”. Prze³omowym momentem by³a wspó³praca z firm± HiMountain. „Zaufano nam ¶wie¿o po studiach, potem by³a Haja – mocno medialny moment. W tym roku szczególne znaczenie mia³ projekt Guck mal! Schlesien w Düsseldorfie” – dodaj± unisono. ![]() ![]() ZNAK WZORRO W ¶wiecie Wzorro panuje demokracja, ca³a trójka jest w tym temacie jednomy¶lna. Choæ jest pewien podzia³ obowi±zków: „¶miejemy siê, ¿e Kasia jest od PRu, Marcin to dyrektor kreatywny, a ja jestem od ksiêgowo¶ci i dokumentów, ale je¶li chodzi o projektowanie to panuje absolutna demokracja” – przekonuje Natalia. „Ca³e szczê¶cie, ¿e jeste¶my w trójkê, bo jest zawsze dwa do jednego” dorzuca Kasia. Przebieg pracy wygl±da nastêpuj±co: „zaczynamy od burzy mózgów, która zwykle owocuje stosami zabazgranych kartek, wycinkami z gazet, moodboardami, makietami. Takie ma³e pobojowisko” – ¶mieje siê Marcin. „W ten sposób ustalamy koncepcje, pó¼niej dzielimy siê prac±, a ewentualne problemy rozwi±zujemy na ³±czach skype’owych.” Z £OPOTEM PELERYNY Inspiracjê czerpi± zewsz±d. Natalia: „projektant nie mo¿e zamykaæ siê na jeden temat, powinien byæ jak dziecko, które umie pytaæ”. Wa¿nym ¼ród³em inspiracji jest kultura i tradycja Górnego ¦l±ska, jego industrialna architektura. Marcin: „nasz region to kopalnia pomys³ów. Dla mnie w ogóle wszystko jest inspiruj±ce: ludzie, miejsca, rozmowy, brief od klienta te¿ czasem potrafi zainspirowaæ, raczej rzadko, zazwyczaj mamy problem projektowy, czyli to, co Wzorro lubi najbardziej”. Ich marzeniem jest w³asne, dobrze funkcjonuj±ce, docelowo multidyscyplinarne studio. „Wiesz, mamy jeszcze kilka pomys³ów…” – koñczy Kasia u¶miechaj±c siê obiecuj±co. Czekamy! tekst: Marta Nendza | zdjêcia: archiwum Wzorro (Off Festival i Guck Mal! Schlesien) ultramaryna, pa¼dziernik 2010 >>> www.wzorro.com KOMENTARZE: nie ma jeszcze ¿adnych wypowiedzi.... SKOMENTUJ: |
![]() |
![]() ![]()
![]() |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zg³o¶ b³±d na stronie | © Ultramaryna 2001-2022, wszystkie prawa zastrze¿one |