Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
piątek 30.10.20

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
magazyn
Ultramaryna okładka
Ars Cameralis: Przegląd filmów z motywem snu

Ars Cameralis: Przegląd filmów z motywem snu

19.11.2007-20.11.2007 | godz. 18.00
Kinoteatr Rialto, Katowice


Podobieństwo między seansem filmowym a marzeniem sennym to nieprzemijająco popularny temat rozlicznych zaliczeń semestralnych i prac magisterskich kolejnych pokoleń filmoznawców. Coś jednak w tym musi być, skoro i poważni teoretycy kina (szczególnie przed laty, w okresie wszechobecnego królowania psychoanalizy, ale i dziś) niejednokrotnie porównywali ulotność wrażenia, jakie daje oglądanie filmu, właśnie do niejednoznaczności odczuwania marzenia sennego. Swoją cegiełkę dołożyli też sami twórcy, zafascynowani nieograniczoną niczym wyobraźnią snu, jego zmąconą logiką czy zakłóceniem upływu czasu. Stąd cała gromada reżyserów świadomie tworzących filmy będące przedziwnym zapisem ich nocnych urojeń.

Organizatorzy festiwalu Ars Cameralis zaproponowali kinomanom co prawda tylko cztery, ale za to niezwykle reprezentatywne przykłady filmów, w których sen i kino splatają się w mocnym uścisku. I tak mamy sen jako metaforę w tytule, a ironię i gorycz w ocenie naszej postawy wobec rzeczywistości (rewelacyjny „Czeski sen” Vita Klusaka i Filpa Remundy). Mamy jasną i niemal podręcznikową wykładnię tego, czym jest psychoanaliza i jak nasza podświadomość wpływa na nasze życie (film Alfreda Hitchcocka „Urzeczona” ze słynną sekwencją snu zaprojektowaną i przygotowaną przez Salvadora Dalego). I w końcu dwa obrazy mistrzów sennego szaleństwa, których filmy balansują na granicy jawy i przewidzenia – Michela Gondry’ego i Davida Lyncha. Do tematu wprowadzi nas fachowo profesor Andrzej Gwoźdź.

tekst: Joanna Malicka | na zdjęciu: „Jak we śnie”, reż. Michel Gondry

Program:

19.11 poniedziałek
godz. 18.00 > wprowadzenie prof. Andrzej Gwóźdź + „Urzeczona”, 1945, reż. Alfred Hitchcock, scen. Ben Hecht (111 min.)
godz. 20.15 > „Czeski sen”, 2004 – scen. i reż. V. Klusak, F. Remunda (87 min.)

20.11 wtorek
godz. 18.00 > wprowadzenie prof. Andrzej Gwóźdź + „Jak we śnie”, 2006 – scen. i reż. Michel Gondry (105 min.)
godz. 20.00 > „Mulholland drive”, 2001 – scen. i reż. David Lynch (146 min.)



>>> zobacz cały program Festiwalu Ars Cameralis






Bilety:
8 zł





po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2020, wszystkie prawa zastrzeżone