Serwis Ultramaryna używa plików cookies. Odwiedzając nasze strony akceptujesz otrzymywanie cookies (ciasteczek). Warunki dostępu do plików cookies możesz określić w swojej przeglądarce.

ZAMKNIJ

Ultramaryna | 24. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych A Part
piątek 22.06.18

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
magazyn
Ultramaryna okładka
24. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych A Part

24. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych A Part

8.06.2018-17.06.2018
Katowice


Festiwal A Part odważnie podąża za tematami drażniącymi nie tylko naskórek i korę mózgową, ale nawet aortę. Zamiast ślizgać się po powierzchni, zadaje trudne pytania. Wrażliwość na nurty alternatywne jest znakiem rozpoznawczym tego istniejącego od 1994 roku (to już 24 lata!) festiwalu, który każe nam mieć oczy i serca szeroko otwarte. A przede wszystkim pozwalać sobie na głębokie, szczere spotkanie z performatywną przestrzenią teatralnej obecności.

Intymne spektakle dla jednego widza i widowiskowe, plenerowe produkcje dostępne dla setek osób – obfitość propozycji programowych tegorocznej edycji festiwalu jest spektakularna. Jak zawsze zacznie się koncertowo – na scenie Rialta wystąpią dziewczyny z katowickiej formacji Drekoty. Ich muzyka oscyluje między drapieżnością, surowością i lirycznością. Jest zjawiskowa, pełna energii i dezynwoltury. Naładuje baterie na dalsze dni.

Bułgaria, Holandia, Rosja, Szwajcaria, Dania, Belgia – A Part przyciąga gości ze wszystkich stron i zaprasza na spotkanie z wyzwaniami, z którymi mierzy się współczesna cywilizacja. Będzie więc snuć opowieść o najedzonym, zadowolonym, zachodnioeuropejskim człowieku, który nie chce konfrontować się z uchodźcami („Witajcie. Welcome”, reż. Aurora Lubos), spotkaniu z władzą, nałogami, nadużyciami i perwersją („Smak trucizny”, reż. Patrick Bonté we współpracy z Nicole Mossoux), analizować przemiany, jakim podlega najmniejsza komórka społeczna („Rodzina”, reż. Circus Ferus), przyglądać się ewolucji związków międzyludzkich w czasie nieludzkim („Strefa zagrożenia”, reż. Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz, Anna Steller), weryfikować kobiecą moralność („Kamica79”, reż. Arti Grabowski), spotykać się z alter ego („Mr. Carmen”, reż. Yana Toumina), tropić różnice kulturowe („Cztery”, reż. Marcin Herich) i składać hołd kobiecemu ciału („Studia nagości. Menu”, reż. Maarten van der Put).

W plenerze przywoła tajemnice ludzkiej egzystencji – potrzebę poznawania świata i namiętnego się mu oddawania („Faust”, reż. Marcin Herich) oraz magię i grozę małego miasteczka lat 20. i 30. ubiegłego wieku („Zapach czasu”, reż. Jerzy Zoń). W pracy „live art”, intymnym, przygotowanym dla jednego widza wydarzeniu performatywnym przeprowadzi eksperyment wirtualnego wyjścia poza tu i teraz („1923.webcam”, reż. Magda Tuka, Anita Wach). Z kolei w teatralnej miniaturze, dedykowanej również jednemu widzowi, odkryje święto spotkania z nieznajomym i odda się wspólnej celebracji („Smak”, reż. Nullo Facchini).

Pozostaje nam zatem tylko świętować i dzień po dniu odkrywać wraz z A Partem kolejne przestrzenie sztuk performatywnych, zanurzając się w nie coraz głębiej i głębiej, aż do całkowitego połączenia.

tekst: Magda Gościniak | ma zdjęciu: „Rodzina”, Circus Ferus



Program:

8.06 piątek
godz. 20.00 > Kinoteatr Rialto
Drekoty (Ola Rzepka, Natalia Pikuła i Olga Czech) – koncert

Drekoty pojawiły się w 2011 roku wraz z samodzielnie wydaną EPką pod tytułem „Trafostacja”. Oryginalne, surowe brzmienie, na które składają się klawisze, perkusja i trzy żeńskie wokale, pozwoliły dziewczynom zająć miejsce w swoistej niszy poza jakąkolwiek systematyką gatunkową. W 2012 roku pojawiła się debiutancka płyta zespołu zatytułowana „Persentyna”. Przez kolejne lata zespół nieustannie koncertował, pojawił się zarówno na małych, jak i dużych festiwalach (m. in. Off Festival, Ars Cameralis), zagrał w najlepszych klubach w Polsce i za granicą. W 2015 roku ukazała się EPka zatytułowana „Nowe Konstelacje”. W 2018 roku ukazała się druga płyta zespołu – „lub maszyna dzika trawa”, nagrana pod czujnym okiem i uchem Sebastiana Witkowskiego. Podstawowe instrumentarium pozostało bez zmian. Drekoty to nadal wokal, klawisze i perkusja, nagrane tym razem „na setkę”.
bilety 25 zł



9.06 sobota
godz. 16.00 i 18.00 > info i rezerwacje: przejrzystoscpustki@wp.pl
„Przejrzystość pustki” – spektakl Teatru A Part (solo/teatr/teatr wizualny); reż., scenar. Marcin Herich, Monika Wachowicz. Wyst.: Monika Wachowicz

Autorski spektakl solowy Teatru A Part, inspirowanym twórczością prozatorską i filozofią egzystencji francuskiego pisarza Michela Houellebecqa. Spektakl jest projektem scenicznym z pogranicza teatru postdramatycznego, performensu i teatru tańca. „Nie ma wiecznej ciszy tych nieskończonych przestrzeni, bo właściwie nie ma ciszy, ani przestrzeni, ani pustki. Świat, który znamy, świat, który tworzymy, świat ludzki jest okrągły, gładki, jednorodny i ciepły jak pierś kobiety” (Michel Houellebecq, „Cząstki elementarne”).
bilety 25 zł

godz. 20.00 > Kinoteatr Rialto
„Witajcie. Welcome” – performans Aurory Lubos (solo/teatr tańca/performens); reż., chor., obiekty, dźwięki, wideo, wyk. Aurora Lubos; muz. Alex Catona

Aurora Lubos jest niezależną tancerką i performerką, związaną z gdańską oraz brytyjską sceną tańca współczesnego. Współpracowała między innymi z Gdańskim Teatrem Tańca i Teatrem Dada von Bzdülow. „Witajcie. Welcome” to mocny i przejmujący głos w sprawie tragedii emigrantów, jeden z najwybitniejszych polskich performansów ostatnich lat. „Interesuje mnie człowiek: bezpieczny, ale niechętny do przyjmowania innych, którzy uciekają przed wojną, konfliktem, opresjami, śmiercią, głodem. Interesuje mnie sytuacja konfliktu, zagrożenia, cierpienia. I co ten najedzony, zadowolony, zachodnioeuropejski człowiek czułby w takim miejscu, co czułby do ludzi, których rzeczywistością codzienną jest walka o życie” (Aurora Lubos).
bilety 25 zł



10.06 niedziela
godz. 20.00 > Pałac Młodzieży
„Smak trucizny” – spektakl Compagnie Mossoux-Bonté (Belgia, teatr wizualny/teatr tańca); koncepcja, teksty Patrick Bonté, reż., scenar. P. Bonté, Nicole Mossoux; scenogr., Didier Payen; muzyka Thomas Turine, kost. Colette Huchard, fryz. i peruki Rebecca Flores-Martinez. Wyst.: Sébastien Jacobs, Leslie Mannes, Frauke Mariën Maxence Rey, Harold Henning

„Smak trucizny” to swoista kontynuacja przedstawienia „Historia oszustwa”, prezentowanego na Festiwalu A Part w 2016 roku. Nicole Mossoux i Patrick Bonté kontynuują fantasmagoryczną lekturę współczesnego świata. Przenikliwie spoglądają na jego impasy i iluzje. Posługują się ruchem, głosem i obecnością jako kluczami do jego interpretacji. Oto pięciu ekspertów-performerów testuje na sobie współczesne sposoby zachowania. Stawiają się w szeregu sytuacji: odgrywanie się na innych, gra władzą, nałogi, nadużycia, zachowania perwersyjne. Wyzwolone impulsy, uwolnione od barier moralnych, okazują się szybko zamieniać w smutne namiętności. Krok po kroku, z kolejnych dysonansów wyłaniają się polityczne i uniwersalne wnioski: czyż wszystko nie łączy się ze sobą: od intymnych ekscesów po losy społeczeństw?
bilety 35 zł

godz. 22.00 > boisko Uniwersytetu Śląskiego (ul. Moniuszki)
„Zapach czasu” – spektakl Teatru Kto (widowisko plenerowe); scenar. i reż. Jerzy Zoń, muz. Piotr Czajkowski, ruch scen.: Krzysztof Jędrysek, Aleksander Kopański, scenogr. i kost.: Krzysztof Tyszkiewicz, Joanna Jaśko-Sroka. Wyst.: Karolina Kamińska, Paulina Lasyk, Justyna Orzechowska, Katarzyna Pawłowska, Grażyna Srebrny-Rosa, Barbara Wysoczańska, Marta Zoń, Sławomir Bendykowski, Bartek Cieniawa, Marek Gierat, Grzegorz Grochal, Tytus Grochal, Aleksander Kopański, Michał Orzyłowski, Adam Plewiński, Karol Śmiałek, Krzysztof Tyszko

Teatr KTO został założony przez absolwentów Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie w 1977 roku. Od 1985 roku grupa uprawia również teatr uliczny. Od 2005 roku KTO jest teatrem miejskim. Doświadczenia sceniczne, a także uliczne eksperymenty wykształciły specyficzny język teatru, którego tworzywem są: ciało aktora, głos, ruch, muzyka, a w bardzo ograniczonym wymiarze słowo. Pokazywany w Katowicach spektakl to poetycka impresja teatralna odwołująca się do świata dziecka, inspirowana twórczością G.G. Marqueza, Hugo Clausa, Emila Zegadłowicza, a także przeżyciami z dzieciństwa reżysera.
wstęp wolny



11.06 poniedziałek
godz. 18.00 > Kinoteatr Rialto
„Rodzina” – spektakl Circus Ferus (teatr wizualny/teatr ruchu); scenar., reż., scenogr., kostiumy Circus Ferus; muz. Hubert Wińczyk. Wyst.: Grzegorz Ciemnoczołowski, Agata Elsner, Kuba Kapral, Justyna Paluszyńska, Karolina Pawełska, Barbara Prądzyńska, Artur Śledzianowski

Mimo głębokich przemian, jakim podlega rodzina w ostatnich dekadach, instytucja ta nadal pozostaje podstawową komórką społeczną, w dużej mierze decydującą o tym, kim jesteśmy jako ludzie i jako społeczeństwo. Chcemy przyjrzeć się strukturze i relacjom rodzinnym, jednocześnie zgłębiając perspektywę wielopokoleniową. Chcemy obcować z rodzinnym tabu. Chcemy odkryć rodzinne tajemnice. Chcemy doświadczyć toksycznej rodziny. Chcemy oddać należny rodzinie hołd. Chcemy poczuć wsparcie rodzinne. Chcemy zacieśniać więzy rodzinne. Chcemy wyjść z rodziną dobrze na zdjęciu. Ponieważ jest najważniejsza (mimo wszystko)? Ponieważ z niej pochodzimy? Ponieważ nie można się od niej uwolnić? Ponieważ w rodzinie nic nie ginie?
bilety 30 zł

godz. 20.00 > Teatr Korez
„Strefa zagrożenia” – performans Steller/Dziemaszkiewicz (teatr tańca/performans)

Anna Steller jest tancerką, performerką i choreografem. Absolwentka Slawistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Od 1993 roku tańczy w gdańskim Teatrze Dada von Bzdülow. Od 2003 roku współpracuje z Teatrem Patrz Mi Na Usta Leona Dziemaszkiewicza. Dziemaszkiewicz jest choreografem, tancerzem i performerem. Jego transgeniczna, transseksualna praca ma na celu łączenie przeciwieństw, stawianie pytań o granice pomiędzy zwierzęcością i człowieczeństwem. Wspólny projekt artystów powstał z inspiracji sztuką „Zbombardowani” Sary Kane. Dwójka ludzi zamknięta w hotelowym pokoju, w mieście w stanie wojny, próbuje zbliżyć się do siebie, nawiązać kontakt. Ich gesty są przenikliwym wołaniem o miłość i zainteresowanie. Każdy z performerów ma oznaczone pole działania, swoistą czasoprzestrzeń, w której próbuje znaleźć miejsce dla siebie, jednocześnie respektując lub też świadomie ignorując potrzeby drugiej osoby.
bilety 25 zł



12.06 wtorek
godz. 19.00 > Teatr Korez
„Nic. Szkice do Króla Leara” – spektakl Teatru A Part (teatr wizualny/teatr ruchu); scenar. i reż. Marcin Herich, muz. Piotr Schmidtke. Wyst.: Alina Bachara, Natalia Kruszyna, Monika Wachowicz, Daniel Dyniszuk, Cezary Kruszyna, Marek Radwan, Lesław Witosz

To drugi, po powstałych 7 lat wcześniej „Szkicach o Ofelii”, cykl scenicznych „szkiców szekspirowskich” Teatru A Part. Spektakl skupia się na psychologicznych i emocjonalnych wątkach „Króla Leara”: relacjach córek z mężczyznami, w tym – zwłaszcza – z ojcem oraz relacjach córek między sobą. W przedstawieniu uwydatniony zostaje także zawarty w „Królu Learze” paradoks nihilizmu. Przedstawienie podporządkowane jest muzycznej partyturze. W spektaklu wykorzystano cykl nigdy wcześniej nie publikowanych kompozycji zmarłego przed pięcioma laty katowickiego artysty Piotra Szmitke pod tytułem „17 miniatur na orkiestrę”.
bilety 35 zł



13.06 środa
godz. 16.00, 16.40, 17.20, 18.00, 18.40 > Regionalny Instytut Kultury (ul. Teatralna 4)

„Miniatury (Rozdziały)” – spektakl Cantabile 2 (Dania, solo/teatr intymny); reż. Nullo Facchini. Wyst. Siri Facchini Haff

Cantabile 2 jest teatrem regionalnym w Vordingborg w Danii. Cantabile 2 tworzy „human specific performance”. Rdzeniem tej formy teatru i dramaturgii jest widz uczestniczący. Cantabile 2 jest również organizatorem festiwalu Waves - jednego z największych międzynarodowych festiwali współczesnego teatru i sztuk performatywnych w Danii. „Rozdzialy” to performans przeznaczony dla czterech widzów. Podczas teatralnego spotkania przyjrzą się wspólnie swojemu życiu i spróbują zgłębić sposoby interpretowania i nadawania znaczenia indywidualnym doświadczeniom. "Rozdziały" to ulotne spojrzenie na nasze “zwykle” historie, spojrzenie z lotu ptaka. Obcy sobie uczestnicy zostają zaproszeni do tworzenia wspólnie atmosfery tego spotkania, a w rezultacie do uruchomienia swoje ciekawości i bliskości z drugim człowiekiem.
bilety 20 zł (rezerwacjeapart@wp.pl)


godz. 16.00, 16.25, 16.50, 17.15, 17.40, 18.05, 18.30, 18.55, 19.20 > Regionalny Instytut Kultury (ul. Teatralna 4)

„Miniatury (Smak)” – spektakl Cantabile 2 (Dania, solo/teatr intymny); reż. Nullo Facchini. Wyst. Karolina Pietrzykowska

„Smak” to miejsce i czas dedykowany dwójce nieznajomych. Tutaj i teraz, uczestnicząc w krótkiej ceremonii, mogą świętować to spotkanie. Poza ramami codzienności, bez oczekiwań, wyobrażeń i zbędnych wyjaśnień mogą być, mogą skierować uwagę na siebie nawzajem i na to co „zdarza się” w tej chwili, w przestrzeni pomiędzy nimi.
bilety 20 zł (rezerwacjeapart@wp.pl)


godz. 16.00, 16.20, 16.40, 17.00, 17.20, 18.00, 18.20, 18.40, 19.00, 19.20 > Galeria Teatru Korez

„1923.webcam” - performans TukaWach (teatr internetowy/performans); wyk. TukaWach, oprogramowanie Jacqueline Pixley, dźwięk Opaean

„1923.webcam” to Teatr jako Sieć (the Web) i Sieć jako Teatr. Jako duet TukaWach postanowiłyśmy potraktować fakt braku fizycznego miejsca do pracy twórczej jako wyzwanie i przenieść swój kolejny projekt „1923.webcam” w przestrzeń wirtualną. Intymnemu spotkaniu online (jeden widz) towarzyszą przetworzone sample od Beethovena do Spoliansky'ego oraz dźwięki modemu 56k.„1923.webcam” NIE jest pokazem stworzonym na scenę i transmitowanym online, ale oryginalną pracą „live art”, powstałą specjalnie dla Sieci (Web), gdzie browser (przeglądarka) jest sceną, a widownia... Tobą.
bilety 20 zł, sprzedaż w kasie Teatru Korez (brak możliwości rezerwacji)


godz. 20.00 > Teatr Korez
„Kamica79” – monodram Marta Grygier (solo/teatr/teatr wizualny); reż. Arti Grabowski, teksty: collage (m.in. Monika Raksa, Sebastian Cichocki, Marek Wilk i teksty własne). Wyst. Marta Grygier

Monodram ten jest wspólnym przedsięwzięciem Marty Grygier, pasjonatki teatru i sztuk walki, animatorki kultury i pedagoga resocjalizacyjnego, mieszkającej w Barlinku na Pomorzu Zachodnim i Artiego Grabowskiego, interdyscyplinarnego artysty, performera i wykładowcy krakowskiego ASP, który debiutuje tutaj w roli reżysera. Jest to spektakl naturalistyczny, osobisty, fizyczny, o dużej dawce ekspresji. Opowiada historię kobiety zmagającej się z czasem, odpowiedzialnością i konsekwencją rodzicielstwa, obowiązkami i prawami świata. W spektaklu zestawione są osobiste myśli autorki z inspiracjami związanymi z kamieniem. Kamień swoje znaczenie symboliczne zawdzięcza takim cechom, jak: twardość, niezmienność i niezniszczalność. Kojarzy się z siłą i wiecznością. We współczesnym świecie jego przeciwieństwem jest kobieta. A może to istniejący w świecie stereotyp?
bilety 25 zł



14.06 czwartek
godz. 16.00, 16.40, 17.20, 18.00, 18.40 > Regionalny Instytut Kultury (ul. Teatralna 4) > „Miniatury (Rozdziały)” – spektakl Cantabile 2 (Dania, solo/teatr intymny)
bilety 20 zł (rezerwacjeapart@wp.pl)


godz. 16.00, 16.25, 16.50, 17.15, 17.40, 18.05, 18.30, 18.55, 19.20 > Regionalny Instytut Kultury (ul. Teatralna 4) > „Miniatury (Smak)” – spektakl Cantabile 2 (Dania, solo/teatr intymny)
bilety 20 zł (rezerwacjeapart@wp.pl)


godz. 16.00, 16.20, 16.40, 17.00, 17.20, 18.00, 18.20, 18.40, 19.00, 19.20 > Galeria Teatru Korez > „1923.webcam” - performans TukaWach (teatr internetowy/performans)
bilety 20 zł, sprzedaż w kasie Teatru Korez (brak możliwości rezerwacji)


godz. 20.00 > Teatr Korez
„Nirwana” – spektakl Delgado Fuchs (Szwajcaria, teatr tańca/performens); choreografia, kostiumy, interpretacja: Nadine Fuchs, Marco Delgado, światło Alice Dussart

Do Katowic przyjedzie duet artystyczny, działający na styku różnych dziedzin (fotografia, wideo, taniec, moda, sztuki wizualne). Twórcy kolektywu tworzą spektakle i instalacje taneczne, które z założenia mają pobudzać widza do obserwowania ciała w ruchu poza ścisłym kontekstem tańca. Ich praca opiera się na dwuznaczności – oscyluje między powagą i trywialnością. "Nirwana" to przedstawienie inspirowane postawami i gestami niektórych popularnych dyscyplin sportowych, takich jak łyżwiarstwo figurowe i pływanie synchroniczne, a także tańcem klasycznym. Flirtując pomiędzy formalną abstrakcją a intensywnością, twórcy spektaklu obserwują motorykę uprawiających te dyscypliny i naśladują ich, popadając równocześnie w podziw, egzaltację, zdumienie i rozbawienie. Co zmierza ku zmysłowemu eksponowaniu erotycznych pozycji.
bilety 30 zł



15.06 piątek
godz. 18.00 i 20.00 > info i rezerwacje: czteryapart@wp.pl
„Cztery” – spektakl Teatru A Part i Teatru Amareya (teatr wizualny/teatr tańca); scenar., reż., Marcin Herich. Wyst.: Daniela Komędera, Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska, Monika Wachowicz

„Cztery” jest najnowszym spektaklem Teatru A Part, powstałym w koprodukcji z gdańskim Teatrem Amareya - niezależną grupą teatralno-taneczną, założoną w 2004 roku w Gdańsku. przez trzy performerki: Agnieszkę Kamińską, Katarzynę Pastuszak i Aleksandrę Śliwińską. W tym projekcie towarzyszy im Monika Wachowicz. Cztery performerki. kobiety, osoby, ciała. Cztery w Japonii i Korei jest homofonem słowa „śmierć”. W kulturze europejskiej jest liczbą człowieka, symbolizuje materię i doczesny porządek. Cztery strony świata, cztery pory roku i cztery żywioły. Czterej jeźdźcy Apokalipsy. Cztery rzeczy nienasycone: otchłań, łono niewiasty, ziemia i ogień.
bilety 30 zł



16.06 sobota
godz. 20.00 > Teatr Rozrywki
„Mr. Carmen” – spektakl Teatru Inżynieryjnego Akhe (Rosja, teatr wizualny); reż. Yana Toumina, wykonanie i scenogr. Maxim Isaev i Pavel Semchenko, muz. Vyacheslav Gaivoronsky, Andrey Sizintsev; światło Vadim Gololobov /George Galkin

Teatr Inżynieryjny Akhe to jeden z najważniejszych i najoryginalniejszych teatrów eksperymentalnych Rosji. Został założony w 1989 roku w Sankt Petersburgu przez dwóch artystów plastyków: Maksima Isaeva i Pavla Semchenko, którzy do dzisiaj są głównymi aktorami (i bohaterami) wszystkich spektakli Akhe. „Mr. Carmen” to przekorna, awangardowa reinterpretacja noweli „Carmen” Prospera Mérimée, na podstawie której Georges Bizet stworzył swoją słynną operę. Spektakl zrealizowany jest w formie pojedynku. Bohater spektaklu spotyka swoje alter ego z opowieści Mérimée i mierzy się z nim. Fikcja miesza się z rzeczywistością, iluzja z prawdą. Akcja spektaklu rozgrywa się w całości na zamkniętej, ograniczonej cienką linią przestrzeni (arenie), za którą czai się śmierć.
bilety 35 zł



17.06 niedziela
godz. 18.00 > Kinoteatr Rialto
I-VO – koncert Ivo Dimchev’a (Bułgaria)

Bułgarski performer, artysta wizualny, autor i wykonawca własnych piosenek Ivo Dimchev to jeden z najciekawszych i najbardziej kontrowersyjnych performerów w Europie. Dimchev jest autorem kilkudziesięciu performensów, laureatem licznych międzynarodowych nagród, pedagogiem i promotorem młodej sztuki. Prowadził zajęcia m. in. na Uniwersytecie Filmowym i Teatralnym w Budapeszcie, Konserwatorium Królewskim w Antwerpii, Hochschule der Künste w Bernie, DanceWeb w Wiedniu, Uniwersytecie w Giessen w Niemczech, Akademii Sztuk Pięknych w Bremie. Jest założycielem bułgarskiej Fundacji Humarts i organizatorem dorocznego konkursu dla bułgarskich choreografów. Przez 4 lata był rezydentem w Kaaitheater w Brukseli. W 2014 roku otworzył MOZEI w Sofii – niezależną przestrzeń prezentującą muzykę i sztukę współczesną. W 2017 roku ukazały się dwie płyty z piosenkami Dimcheva: „Songs from my shows – Live” oraz „Sculptures".
bilety 30 zł

godz. 20.00 > Teatr Rozrywki
„Studia nagości. Menu” – spektakl United Cowboys (Holandia, teatr tańca/teatr wizualny); reż. Maarten van der Put, muz. Ralph Timmermans. Wyst.: Hanne Schillemans, Marjolein Vogels, Ana Sanahuja, Ai Koyama

United Cowboys to międzynarodowy kolektyw artystyczny, istniejący od 25 lat, pracujący pod okiem artysty wizualnego Maartena van der Puta i choreografki Pauline Roelants. United Cowboys tworzy multidyscyplinarne przedstawienia na pograniczu tańca, muzyki, performance, wideo i instalacji. „Studia nagości. Menu” to seria kilkunastu niezależnych krótkich spektakli tanecznych, które łączy motyw kobiecej nagości. Każda prezentacja spektaklu to unikatowy, jednorazowy wybór kilku krótkich przedstawień, ułożonych w nową, osobną dramaturgiczną całość. „Menu” przygotowane dla naszego festiwalu składa się z czterech spektakli solowych: „Szkło”, „Cykl Kto: 1”, „Cykl Kto: 3” oraz „Czy jestem duża?”. „Fascynuje mnie wykonawca i jego nagie ciało, wrzucone w sztuczne otoczenie, gdzie musi powrócić do źródła swojego wyglądu i prawdy o sobie (...). Z mojego punktu widzenia nagość w dzisiejszych czasach zbyt rzadko odsłaniana jest w ciszy i szczerości, w formie, gdy staje się tym czym jest: cudem natury. Bez nauki, bez religii, z czystego zdumienia (Maarten van der Put).
bilety 35 zł


godz. 22.00 > boisko Uniwersytetu Śląskiego (ul. Moniuszki)
„Faust” – spektakl Teatru A Part (widowisko plenerowe); scenar. i reż.: Marcin Herich, muz.: fragmenty utworów Autopsia, The Dead Hours, C-Schulz, Dark Sanctuary, G. Santaolalla, E. Goldenthal, R. Sakamoto, M. Matyasik i Nat King Cole. Wyst.: Natalia Kruszyna, Monika Wachowicz, Joanna Pyrcz, Lesław Witosz, Maciej Dziaczko, Cezary Kruszyna, Jakub Kabus, Dariusz Piotrowski, Grzegorz Król

Projekt ten jest autorskim widowiskiem plenerowym Teatru A Part. Przedstawienie jest osnute na kanwie mitu faustycznego i nawiązuje do wątków zawartych w dwóch najsłynniejszych dziełach faustowskich: zwłaszcza „Tragicznych dziejach doktora Faustusa” Marlowa, ale też „Fauście” Goethego, nie jest jednak adaptacją znanych literackich pierwowzorów. Historia faustyczna oraz alchemiczny sztafaż są tu pretekstem do kreowania teatralnych obrazów dotyczących dwoistości natury ludzkiej, rozpostartej między młodość i starość, potrzeby ciała i ducha, seksualne siły i pęd ku śmierci, potrzebę poznania i zagubienie, intelekt i emocje.
wstęp wolny






>>> apart.art.pl








po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Off Festival 2017
8.08.2017
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2017
7.07.2017
Gorillaz
20.06.2017
Colin Stetson
19.12.2016
Julia Marcell
21.11.2016
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2018, wszystkie prawa zastrzeżone