Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
czwartek 21.11.19

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
magazyn
Ultramaryna okładka
10. Obserwatorium Artystyczne Entrée

10. Obserwatorium Artystyczne Entrée

15.11.2019-17.11.2019
Teatr Rozrywki, Chorzów


Przed nami 10. edycja święta niezależnego teatru. Entrée w Rozrywce, czyli spektakle oraz spotkania z artystami, którzy nie boją się powiedzieć, co myślą.

Obserwatorium Artystyczne Entrée to konkurs kierowany w stronę zdolnych, kreatywnych twórców teatru niezależnego. Hasło przewodnie jubileuszowej edycji to #OtwieramySięNaMiasto. Twórcy konkursowych przedstawień często do ukazania tematu uciekają się do niekonwencjonalnych form.

Spektakle zawierają elementy taneczne, przybierają postać happeningów czy instalacji. Artyści walczą o wyjątkową nagrodę, którą jest półroczna rezydencja w Teatrze Rozrywki, połączona z produkcją spektaklu.

W tym roku przeglądowi spektakli towarzyszyć będą ciekawe wydarzenia. Wśród nich warsztaty wokalne oraz teatralno-ruchowe, koncert, a także spacer historyczny.

oprac.: Adrianna Helena Mrowiec | zdjęcie: „5 kobiet Boga” (Teatr im. Stefana Batorego), reż. Katarzyna Hora





Program:

16.11 sobota
godz. 15.00 > „Glamour” – spektakl Krakowskiego Teatru Tańca; reż., scenogr., choreogr. i światło Eryk Makohon, kostiumy Ewa Skoczeń-Citko, muz. Collage, prod. Paweł Łyskawa i Krakowski Teatr Tańca. Wyst.: Magdalena Skowron, Pamela Bosak, Mateusz Ulczok.

Eryk Makohon odnosi się do teorii Ervinga Goffmana, nawiązującej do siatki jawnych i ukrytych reguł kierujących zachowaniem ludzi w obrębie różnych sytuacji. Kontakt twarzą w twarz to rodzaj przedstawienia, w którym rozmówcy odgrywają swoje role w celu wywarcia odpowiedniego wrażenia na drugiej osobie. Publicznie prezentują tylko jedną jaźń, czyli fronton, za nią skrywa się druga – kulisy. Goffmanowskie fasady, czyli powierzchowność, sposób bycia - przyjmują różne formy, podporządkowane celowi, który uczestnik spotkania chce osiągnąć. Formy zastygają. Powstają skorupy ulepione z oczekiwań, tendencji i mód. Wyćwiczone pozy, nieszczere emocje budują codzienność, naturalny styl bycia, który krzepnie. Gdy pęknie, widać, co jest pod spodem.

godz. 16.00 > „Laboratorium postpamięci” – spektakl Patrycji Wysokińskiej; reż. Patrycja Wysokińska, scenar. Alicja Kobielarz, scenogr., kostiumy, muz., światło Dominika Kulka. Wyst.: marta Parzychowska, julia Wilczewska (Trembecka), Maciej Hanczewski, Dawid Lipiński.

Laboratorium postpamięci jest projektem badającym temat pamięci i postpamięci w odniesieniu do dwóch dużych traum dwudziestowiecznej Polski: Holokaustu i Marca 1968 roku oraz współczesnych wydarzeń, które mają wpływ na nasze pokolenie (tzw. millenialsów). Zadaniem znajdujących się w przestrzeni laboratoryjnej aktorów, którzy poruszają się na granicy prywatności i roli, jest odszukanie traumy w umyśle i ciele. Przyjrzą się także głównym narracjom o pamięci i traumie, które obowiązują we współczesnym dyskursie i wydobędą z nich pojedyncze głosy.

godz. 20.00 > „Korpo_racje” – spektakl Spiżarnii Form Artystycznych Nieoczywistych; reż. Mateusz Brodowski, kostiumy Klaudia Leszczyk, Sara Sulej, choreogr. Piotr Mateusz Wach, muz. Bartosz Przybylak, Marcin Sosiu Sosiński, kierownik prod. i asystentka reż. Aleksandra Białek, multimedia Aleksandra Białek, Krystian Kożbiał, animacja poklatkowa Anna Szalwa, głos Piotr Starczak. Wyst.: Patrycja Bukowczan, Patrycja Szindler, Adam Michał Pietrzak, Przemek Piskozup.

Burzliwa historia odzyskania przez Polskę niepodległości opierała się na walce o niezależność, autonomiczność i wolność. Po ponad 100 latach nastał czas spokoju i stabilizacji. Czym jest wolność? Spektakl KORPO_racje porusza temat granic wolności oraz walki o tożsamość. Jest o społecznej odpowiedzialności międzynarodowych korporacji w Polsce. Zadaje pytanie czy osoby w niej zatrudnione czują się Polakami? Czy raczej utożsamiają się z narodowością firmy, w której pracują. Czy taka praca jest swoistą wygodą czy daje im prestiż? Tekst powstał na podstawie wywiadów, które zostały spisane na 130 stronach i wkomponowane w scenariusz zgodnie z zasadą verbatim, czyli dosłownego przeniesienia słów bohaterów do języka scenicznego i zapisu rzeczywistości. Właśnie dlatego oglądając spektakl i słuchając naszych bohaterów możesz utożsamić się z ich czynnym udziałem w dokonywaniu wyborów i podejmowanych decyzjach.

17.11 niedziela godz. 15.00 > „Jezus Maria, uchodźca!” – spektakl Living Space Theatre; reż. Grzegorz Łabuda, jakub Margosiak, scenar. Jakub Margosiak, kostiumy Magdalena sendek, Grzegorz Łabuda, muz. Mateusz Fils, światło Jan Sarata. Wyst.: Anna Mikuła, Grzegorz Łabuda, Jakub Margosiak.

Skupiając się na historii jednostki w spektaklu pokazujemy, że każdemu człowiekowi należy się szacunek, bez względu na pochodzenie. Spektakl konfrontuje publiczność z problematyką strachu przed jakimkolwiek inaczej wyglądającym człowiekiem i mylnego utożsamiania mniejszości uchodźców z „terrorystami”. Interaktywna forma zakłada włączenie publiczności w akcję dramaturgiczną poprzez grę. Widowisko zostało zrealizowane w nowatorski sposób, dzięki połączeniu różnych środków ekspresji scenicznej oraz dialogu z publicznością. Dzięki atrakcyjnej formie scenicznej: połączeniu muzyki, tańca i teatru spektakl w przystępny sposób ukazuje odmienne tradycje kulturowe i odpowiada na ważne pytania w obecnym kryzysie migracyjnym.

godz. 18.30 > „5 kobiet Boga” – spektakl Teatru im. Stefana Batorego; scenar. i reż. Katarzyna Hora, światło Tosia federowicz, dźwięk Katarzyna Hora. Wyst.: Marta Wiśniewska, Żaneta Górecka, Agata Dromert, Michalina Hanzel, Karolina Biedroń.

Pięć niezwykłych kobiet. Ladacznica, Czarownica, Święta, Głupia Gęś i Matka. Pięć historii, które łączy jeden wspólny mianownik – wina, która przesądza o wszystkim. Pięć szablonów, które przetrwały w naszym języku, naszej kulturze i niejednokrotnie warunkują nasz sposób myślenia. Z drugiej strony, pryzmat historii to nie wszystko, bo świat nie stoi w miejscu, lecz biegnie w szaleńczym tempie. W dobie postępu świadomości, kiedy wiemy sami o sobie więcej niż kiedykolwiek wcześniej, znajduje się coraz więcej przestrzeni do kolejnych rozważań. Bo im więcej wiesz, tym więcej jeszcze musisz się dowiedzieć. To nie jest spektakl o feminizmie. To nie jest spektakl o religii. To jest spektakl o tym co pomiędzy.

>>> Obserwatorium Artystyczne Entrée na teatr-rozrywki.pl






Bilety:
bilety: 10-20 zł
karnety: 60 zł i 30 zł





po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2019, wszystkie prawa zastrzeżone